نوشتنی ها...

از پنجره روزگار به درخت عمر که مینگرم / خوش تر از یاد خداوند ثمری نیست

نوشتنی ها...

از پنجره روزگار به درخت عمر که مینگرم / خوش تر از یاد خداوند ثمری نیست

این کجا و آن کجا...

 


پوستر از: http://www.negarkhaneh.ir/~delparizad/PicDetail-191373/


رسول خدا (ص):در شب معراج که به آسمانها رفته بودم ملکوت، زنی را دیدم که سر تا پایش تماما به شکل سگ بود و آتش از پائین اش داخل می شد و از دهانش خارج می شد از جبرئیل پرسیدم این شخص کیست ؟گفت:او زنی بوده که در دنیا آوازه خوانی یا نوازندگی می نموده است.        

منبع:حیوه القلوب مجلسی باب معراج


چطور شد که تمام موفقیت‌ها و درخشش‌های خود روی صحنه را زیر پا گذاشتی و به اسلام گرویدی؟

 ماشا: من به لطف خداوند به سوی او گام برداشتم. این اراده خدا بود.

 • آیا راهی که برای مسلمان‌شدن طی کردی، مسیری طولانی بود؟

 ماشا: من دو سال است که مسلمان شده‌ام. یک روز مطلع شدم که یکی از نزدیکترین دوستانم بر اثر یک حادثه در شهری دیگر به حالت کما رفته است. من نمی‌دانستم که چطور می‌توانم به او کمک کنم. آن روز برای اولین بار نماز خواندم و دست به دعا برداشتم و از خدای بزرگ کمک خواستم.

 روز بعد همان دوستم با من تماس گرفت و گفت: «در آن حالات بیهوشی من تو را می‌دیدم و تو خیلی زیاد به من کمک کردی!»، من در آن لحظه بسیار گریستم؛ زیرا برای اولین بار در زندگی‌ام بود که چیزی از خدا می‌خواستم.

 

 •آیا چیزی از قرآن هم آموخته‌ای؟ آیا آمادگی داری که زبان عربی را هم به آن پنج زبان اروپایی اضافه کنی؟

 ماشا: درابتدافکر میکردم که آموختن زبان عربی مشکل باشد.اما آن راشروع کرده‌ام وخیلی هم آن رادوست دارم وفکر می‌کنم کلیدی برای فهم دانش برتر باشد.

 • چرا گرایش به اسلام نسبت به ادیان دیگر بیشتر است؟ و چرا بیشتر کسانی که به اسلام می‌گروند از بین هنرمندان و فعالان در کنسرت و موسیقی هستند؟

 ماشا: اسلام نسبت به ادیان دیگر، محکمترین اساس را دارد. تمام قواعد اسلام در زندگی کاربرد دارند. راه اسلام سعادت‌بخش است.

 • از اینکه مسلمان شده‌ای چه احسای داری؟

 ماشا: احساس خوشبختی. امروز من این فرصت را دارم که مقایسه کنم قبلاً چه بودم و حالا چه هستم. من اکنون با حیات واقعی آشنا شده‌ام، پس خوشبختم.

 • آیا گاهی به موفقیت‌ها و درآمد سابق خود فکر نمی‌کنی؟ حسرت آن دوران را نمی‌خوری؟!

 ماشا: آن جلوه‌ها، پس از مسلمان شدن، برایم بی‌ارزش و منفور هستند.

 • از اینکه آشکارا خود را مسلمان معرفی می‌کنی هراس نداری؟

 ماشا: نه نمی‌ترسم. برعکس، تکلیف و وظیفه خود می‌دانم که دیگران را از راه گمراهی بازدارم و به عنوان الگویی برای آنها باشم.

 • از اینکه عکس‌های سابقت در اینترنت هست ناراحت نیستی؟

 ماشا: من خودم دوست ندارم به این عکس‌ها نگاه کنم. اما اشکال ندارد که مردم آنها را ببینند تا برایشان عبرت شود و بدانند که انسان می‌تواند تولد دیگری داشته باشد و از نو به دنیا بیاید. انسان می‌تواند توبه کند و با انجام کارهای خوب، تمام سیاهی‌های گذشته‌اش را پاک کند، ان شاء الله.

 • اینک چه چیزی از «اسلام» می‌توانی به دیگران بگویی؟

 ماشا: اسلام می‌گوید: «اگر نمی‌توانی راجع به خدا بیندیشی حداقل سعی کن از قید خودت رهایی یابی و پلیدی‌های نفست را مهار کنی؛ رذایلی مانند خودپسندی، تکبر، حسد، ظلم، دروغ، خودستایی و خودنمایی». اگر کسی می‌خواهد به سوی اسلام گام بردارد فقط باید اندیشه کند و از فطرت خود مدد بگیرد.

 • چه پیامی برای مسلمانان داری؟

 ماشا: آرزو می‌کنم که کارهای نیک و عبادات برادران و خواهران دینی من مورد قبول خداوند متعال قرار بگیرد و رحمت خدا بر خانه‌های آنان ببارد.

 • و برای غیر مسلمانان؟

 ماشا: امیدوارم کسانی که هنوز به دین اسلام مشرف نشده‌اند لحظه‌ای به خود بیایند و فارغ از انبوه اطلاعات پوچ و بیهوده‌ای که چشم و گوش مردم این عصر را فرا گرفته است کمی اندیشه کنند.


منبع :  http://www.3nasl.com/contents/view/two-four-four-three-nine.aspx


نظرات 7 + ارسال نظر
farinaz پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 ق.ظ

درود
من بررسی تمام جنبه های کلام پیامبر رو به قضاوت در مورد این دو شخص ترجیح میدم. به نظرم خوانندگی و نوازندگی زن ها فقط در مجالس خاصی، محدود و ممنوعه. چون الان شغل مجاز و مطابق با شرع و عرف خیلی از خانم ها مولودی خوانی، سرود خوانی و نوازندگی در گروه های مختلفه.
پیروز باشید

سلام بر عزیزم
این دو شخص افراد معروفی هستند که رفتارهایی انجام دادن که جوامع زیادی رو تحت تاثیر قرار داده پس نظر دادن در مورد رفتارشون بر اساس عقلمون که آیا درست عمل کردن و چه تاثیری گذاشتند میتونه راه گشا باشه ... آیا ارمیا که میاد و میگه همسرم به من اجازه داده تا آواز بخونم و در قرآن هم چیزی در مورد آواز خوندن زن نیومده و فتوا صادر میکنه که اشکال نداره آیا درسته آیا ما نباید دفاع کنیم.... ودر مقابل ماشا که خودتون دیدید که توبه کرده.... من هم نمیخوام قضاوت بشه در حالی که خدا خودش قضاوت میکنه... اما ما یه عقلی داریم که فقط انتخاب میکنه خوب یا بد...حالا ما بیایم برای خودمون بگیم کارشون چه پیامدهایی داشته در عین حال که تفاوت ها رو میبینیم... و در مسیر زندگی مون مطمئنا به دردمون میخوره...........

ممنون از نظر خوبت فریناز... این نظر فقط با تو نبود با همه ی دوستانی بود که میان اینجا ...

negar جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ب.ظ http://baran-eshgh-maedeh.blogfa.com

ممنونم گلم.

farinaz جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:30 ب.ظ

درود
زهرای عزیزم شما درست میگی. در برابر هر حرف باطلی باید از حق دفاع کرد. ولی جدای از نظر اون خانم، فکر میکنم فعلا تو جامعه ما خوانندگی و به خصوص نوازندگی زن ها اشکال نداشته باشه البته همونجور که گفتم در شرایط کنترل شده نه مثل اون خانم. باز هم اگه آیه ای از قرآن برای منعش هست بگو. بیشتر تاکیدم رو نوازندگیه چون من خودم یه نوازنده هستم و خوشحال میشم ماهیت کارمو بدونم.
شاد باشی

باشه عزیزم سعیمو میکنم

زهرا سادات سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:36 ب.ظ http://havadar-2013.blogfa.com

سلام عزیزم ببخشید چند وقت سرنزده بودمامتحان داشتم مرسی که اومدی و تولد سارا رو بهش تبریک گفتی از این به بعد اگه کاری داشتید تو وب اصلی خودم بگین
نه اون وبی که برای سارا ساختم چون اون دیگه دست خودشه

سلام زهراجون باشه عزیزم

تلنگر سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:11 ب.ظ http://vurud-mamnu90.blogfa.com

امروز صبح که از خواب بیدار شدم از خودم پرسیدم :
زندگی چه می گوید؟ جواب را در اتاقم پیدا کردم.
کولر گفت : خونسرد باش.
سقف گفت : اهداف بلند داشته باش.
پنجره گفت : دنیا را خوب بنگر.
ساعت گفت : هر ثانیه با ارزش است.
آیینه گفت : قبل از هرکاری، به بازتاب آن بیندیش.
تقویم گفت : به روز باش.
در گفت : در راه هدفهایت، سختی ها را هُل بده و کنار بزن.
زمین گفت : با فروتنی نیایش کن.

خیلی زیبا بود
ممنون

زهرا سادات چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:54 ب.ظ http://havadar-2013.blogfa.com

سلام زهرایی از عکسا خوشت اومد؟
یه سری ها مال صبا بود یه سری هاش هم خودم

ساحل یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:54 ب.ظ http://sahelfa.blogfa.com

سلام زهرا خانوم خوشحال می شم به منم سری بزنین

سلام
انشاالله سر میزنم ساحل جان
ممنون بهم سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد